یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۲۶:۵۸

اجرای ٨٠٠ پروژه در بخشهای مختلف مناطق نفتخیز جنوب

ایران دریلینگ: ٨٠٠ پروژه در بخشهای تولید، پشتیبانی از تولید و توسعه ای هم اکنون در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دست اجراست که در میان آنها پروژه های بزرگی در زمینه احداث کارخانه های نمکزدایی و بهره برداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شانا مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب سه شنبه شب در برنامه « گفتگو» که از سیمای مرکز خوزستان پخش شد، با بیان این مطلب گفت: در بخش توسعه ای  چندین پروژه  در خصوص  تزریق گاز به مخازن و  ساخت کارخانه های گاز و گاز مایع (NGL) تعریف شده است.
حمید بورد افزود:  همچنین بخشی از پروژه ها به پشتیبانی از تولید اختصاص دارد که به نحوی جنبه رفاهی برای ساکنان شهرها و مناطق پیرامونی تاسیسات نفتی نیز داشته و دارد که از آن جمله پروژه های راهسازی، ایجاد مراکز درمانی و بیمارستانی، مجتمعهای فرهنگی و تاسیسات ورزشی است.
وی با اشاره به  این که تولید باید همراه با توسعه پایدار باشد، توجه به زیر ساختها در مناطق پیرامون تاسیسات نفتی را مهم خواند و با اشاره به نقش مناطق نفتخیز در ایجاد فرصتهای شغلی و  تاثیرگذاری در اقتصاد منطقه، افزود: در سالهای اخیر افزون بر ١٥٠ هزار میلیارد ریال از سوی این شرکت در زمینه اجرای پروژه ها هزینه شده که این رقم پروژه های رفاه عمومی را نیز در برمی گیرد.
بورد با اشاره به این که هم اکنون ٤٠ هزار نفر به طور مستقیم در قسمتهای مختلف این شرکت به کار اشتغال دارند، اظهار کرد: این رقم با شمار نیروهایی که در اجرای پروژه ها و به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند به یکصد هزار نفر بالغ می شود.
جمع آوری ٩٠ درصد گازهای همراه نفت
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تشریح اقدامات زیست محیطی این شرکت گفت: صنعت نفت در زمینه توجه به مسائل زیست محیطی سابقه طولانی دارد و مقررات  اچ اس یی در این صنعت به دقت اعمال می شود.وی افزود: اهتمام به موضوع حفظ محیط زیست در مناطق نفتخیز جنوب در سه بخش آب، خاک و هوا دنبال می شود و در این خصوص پروژه های گرانقیمتی تعریف و به اجرا گذاشته شده است که از جمله طرح جمع آوری گازهای همراه نفت است.
بورد اظهار کرد: هم اکنون ٩٠ درصد گازهای همراه نفت در گستره عملیاتی این شرکت در استان  خوزستان و بخشهایی از استانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد جمع آوری می شود که علاوه بر تاثیر آن در حفظ محیط زیست از نظر اقتصادی نیز بسیار ارزشمند است.
وی  با اشاره به این که برای ٨ درصد دیگر نیز پروژه تعریف شده است یا در دست مطالعه و اجرا قرار دارد، گفت: یکی از برنامه های استفاده از این گازها برای تولید انرژی برق است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: کاربست دستگاههای فرآورش سیار نفت (MOT) و تفکیکگرهای سیار (MOS) با هدف جلوگیری از سوزاندن نفت هنگام تعمیر چاهها نیز در کاهش آلاینده های زیست محیطی  بسیار اثرگذار بوده است.
وی اظهار کرد: با به کارگیری این تجهیزات در سالهای اخیر از سوختن و هدر رفت حدود یک میلیون بشکه نفت  پیشگیری شد که این دستاورد علاوه بر اهتمام به مسائل زیست محیطی، از نظر اقتصادی نیز ارزش بالایی داشته  است.بورد اجرای پروژه های پژوهشی با همکاری دانشگاهها و مراکز علمی را از دیگر فعالیتها در حوزه محیط زیست برشمرد و گفت: پاکسازی خاک به روش کشت باکتری هوازی از پروژه هایی است که با مشارکت جهاد دانشگاهی تحقق یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تجهیز سیستمها و تاسیسات تولید و تصفیه آب صنعتی و شرب در رامشیر و اهواز (شرکت نفت وگاز کارون) و خرید دستگاههای سنجش آلاینده های هوا  و واگذاری آن به سازمان حفاظت محیط زیست را از دیگر اقدامات به عمل آمده در راستای توجه به محیط زیست و حفط اکوسیستم آب، خاک و هوا برشمرد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در گستره ای به وسعت ٤٠٠ هزار کیلومتر مربع در جنوب غربی کشور در زمینه تولید نفت، گاز و میعانات گازی فعالیت دارد. 



  کد خبر : 64
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :